Page 1 of 3

Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 17, 2007 12:14am
by HueyYin
Hi everybody,this is my 1st time i coloured using photoshop program... i wana know how did it turn out. May i have any comments n crituiqes pls?
:D
http://img522.imageshack.us/img522/6051 ... ga1ae7.jpg

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 17, 2007 11:57am
by highteckdudu
i see that you are doing Great, yeah i see you used photshop! As you said, if you want some help... well try shading a little more! Yeah! Well i hope i was of some help!

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 17, 2007 12:36pm
by HueyYin
Sure~! I think somthing's missing tho..... ill shade more on the hair too :D Thx

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 17, 2007 1:46pm
by Spetsnaz
I see no problems except for the shading but that can be easily fixed. Other than that it's very good :D

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 17, 2007 9:25pm
by HueyYin
Thx ^_^ Ill correct the shadows

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 18, 2007 6:37am
by TintaSerpentGoddess
If you shade the left a darker tint than the right, it'll look much better.

Have to say, I love the drawing. (I love all your drawings, quite frankly. :love: ) Keep up the good work.

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 18, 2007 6:42am
by HueyYin
Working on it :D

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 18, 2007 8:41am
by Cold Revolver
As it stands right now, your image is way to flat. I suggest reading up on some tutorials, you can find a lot on deviant art or online. Also if you go to http://www.imaginefx.com you will find lots of handy tutorials.

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 18, 2007 12:40pm
by HueyYin
Okay...ive tried another way of colouring it...n later ill show to all of u ^^; Just finished colouring Ky Kiske and haven't complete Myself huhu...

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 19, 2007 1:06am
by HueyYin
It's done! I changed my style of colouring ad...what do u think of this? Hope it's successful :)
This is a picture of Ky Kiske frm Guilty Gear XX Core and ME wearing Sol's Outfit heheee...!! xD
http://img90.imageshack.us/img90/8265/k ... dmemo3.jpg

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 19, 2007 1:19am
by Cold Revolver
HueyYin wrote:It's done! I changed my style of colouring ad...what do u think of this? Hope it's successful :)
This is a picture of Ky Kiske frm Guilty Gear XX Core and ME wearing Sol's Outfit heheee...!! xD
http://img90.imageshack.us/img90/8265/k ... dmemo3.jpg
Nice improvement, keep at it.

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 19, 2007 1:43am
by HueyYin
Yurhero wrote:
HueyYin wrote:It's done! I changed my style of colouring ad...what do u think of this? Hope it's successful :)
This is a picture of Ky Kiske frm Guilty Gear XX Core and ME wearing Sol's Outfit heheee...!! xD
http://img90.imageshack.us/img90/8265/k ... dmemo3.jpg
Nice improvement, keep at it.
Thx Yurhero~! I really enjoy colouring now... :lol:

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 19, 2007 6:19am
by Commander Sparx
Spetsnaz wrote:I see no problems except for the shading but that can be easily fixed. Other than that it's very good :D
Man, Twi, you and HueyYin, I wish i could do stuff like that, i'm only good with pencil to paper.

Thats good:D

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 19, 2007 10:40pm
by HueyYin
I thought im also oli gd with pencil to paper... not until if i tried to colour them >_< will make some difference :)

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 19, 2007 10:43pm
by Motoko Chan
I think your pics are cool.Keep up the good work!

Re: Needed some guides on my colouring

Posted: Oct 19, 2007 10:46pm
by HueyYin
Riku_Harada wrote:I think your pics are cool.Keep up the good work!
Thx Riku_Harada ^w^ im thinking 2 draw n colour more... but i just cant think wat 2 draw for my next picture @@